Goliath 1100
Hansa 1100 Coupe
Hansa 1100 Kombi
In 1957 ontstond bij Goliath de afkeer van de 2 cilindermotor. Het verbeteren van de tweetakt motoren werd beëindigd. De nieuwe Goliath 1100 presenteerde zich met een 4 cilinder boxermotor. De rustig en zeer betrouwbaar werkende aandrijving leverde 40 pk bij slechts 4000 omwentelingen. Jammer genoeg bleef echter deze belangrijke verbetering voor het potentiële koperspubliek, ondanks reclamecampagnes, relatief onopgemerkt. Het behalve een veranderde radiatorgrill week het nieuwe model niet veel van zijn voorganger af. De bewezen pontoncarrosserie leek de meeste als te pompeus, de met de tweetaktlucht belaste naam GOLIATH bemoeilijkte tevens de verkoop. Veel veranderde ook de presentatie van de Goliath 1100 Luxus met 55 pk daar niet aan. Alleen in de USA kon de 1100 succesvol verkocht worden. Amper 15.000 exemplaren werden er verkocht tot 1958.
MOTOR: viercilinder / viertakt met waterkoeling
CHASSIS : Centraal buisraamwerk
CAROSSERIE : Staalplaat
VERMOGEN: 40 / 55
CILINDERINH: 1093ccm
AANDRIJVING: vierversnellingsbak , volledig gesynchroniseerd
SNELHEID: 124 km/h
LEEGGEWICHT: 940 kg
AANTAL : 14.908 stuks
MODELLEN: Limousine met 40 en 55 PK Luxuslimousine en combi en coupé
Kenmerken
Hansa 1100 1957-1963 (Voorheen Goliath 1100)
CHASSIS : Centraal buisraamwerk
CAROSSERIE : Staalplaat
MOTOR: viercilinder / viertakt met waterkoeling
VERMOGEN: 40 / 55
CILINDERINH: 1093ccm
AANDRIJVING: vierversnellingsbak , volledig gesynchroniseerd
SNELHEID: 124 km/h
LEEGGEWICHT: 940 kg
AANTAL : 27.751
MODELLEN: Limousine met 40 en 55 PK Luxuslimousine en combi en coupe
Goliath 1100 1957
Hansa 1100 Limousine