BorgwardClubNederland
Lidmaatschap
clubblad
Doelstellingen
Bestuur
geschiedenis
De nieuwe Borgward
chassis nummers
isabella sedan
isabella ts
isabella combi
isabella coupe
p100
borgward arabella
borgward hansa
vrachtwagens
na 1962
hansa kenmerken
a6a8
konsul
matador
senator
400
hansa 1100
hansa 1700
geschiedenis lloyd
lp250
lp 300
lloyd 400
lp 500 600
alexander
arabella
goliath productie aantallen
gp700
gp900
1100
gd750
express
jagdwagen
publicaties
clubagenda
evenementen
chassis nummers
goliath produktieaantallen
kleuren
De nieuwe Borgward
Restauratie Paul
films
borgward clubs
links divers

nb 2015
nb 2017
nb 2016
nb 2018

De nieuwe Borgward

  

Website

Ontwikkelingen Nieuwe Borgward


2015    2017


2016    2018

2019 Nieuwe investeerder in BORGWARD GROUP AG

Tot en met december  2019 er zo'n 44.500 geproduceerd en hopelijk verkocht werden, waarvan 75% de BX5 betrof. Dit staat wat haaks op de beoogde 100.000 BX7/5/6 per jaar die niet gehaald werden . Blijkbaar vielen de verkoopprestaties van Borgward de eigenaar Beiqi FOCON ook tegen, want i n december 2018 verkocht FOCON,  een 67 % aandeel  voor $614milj. aan  Changsheng Xingye Management dat in maart 2019 dit weer doorverkocht aan UCAR, een Mobiliteits bedrijf, dat (onderhouds) services en uber-achtige diensten verleend. Dit had ook de nodige management/directiewisselingen tot gevolg. En ook in Duitsland liep het anders als verwacht. De samenwerking met SIXT als on-line verkoopkanaal is ook gestopt. Het geplande Borgward Merkencentrum in Stuttgart werd niet ingericht. En het stuk grond van 140.000m2 in Bremen  waar  de Borgward Group AG in 2016  een optie op had gekregen om een grote assemblagehal te bouwen liep al in januari 2019 af, werd nog verlengd, maar per 1.7.2019 liet UCAR weten geen gebruik te zullen maken van de optie en geen assemblagefabriek in Duitsland te zullen bouwen. UCAR lijkt niet in Duitsland ge├»nteresseerd te zijn. De strategie om Borgward ook in Duitsland te verkopen om zo het “Duitse”imago van de in China geproduceerde Borgward te benadrukken , werkte niet. De verkoopverwachtingen van de “Duitse kwaliteitsauto” worden niet waargemaakt . En in Duitsland zelf kent de jongere generatie Borgward helemaal niet. Nutteloos dus volgens UCAR om hier nog geld (vele miljarden Euro’s om het merk met fabrieken en verkoopcentra etc.) in te steken.
In China doet Borgward er alles aan om het merk bekendheid te geven en meer te verkopen. Zo  vond er woensdag  16 Oktober een Live-TV uitzending van 2 uur direct uit de Borgward fabriek in China plaats met de medewerking van enige Chinese film- en TV VIPS. In de uitzending werd de bouw en passieve veiligheid van Borgward getoond in afwisseling met spelletjes.
Men bereikte ongeveer  4,5 miljoen toeschouwers en er werden niet minder dan 1623 Borgward BX5  tijdens de uitzending verkocht ! (Gemiddeld  11 Borgwards per minuut.)
Een ongekende actie voor Chinese autobegrippen die ook de naamsbekendheid van Borgward fors deed stijgen.
In samenwerking met Luckin Coffee startte ook een grote (kortings)verkoopactie waarbij  van 14 Oktober tot  13 November 2019 men ook de gelegenheid krijgt een uur lang een gratis proefrit te maken met de mogelijkheid dit tot 3 dagen te verlengen. Dit middels een app in samenwerking met  dochterfirma Shenzhou Car Rental .
En als auto gekocht is en men niet tevreden is mag de Borgward binnen 90 dagen weer ingeleverd worden en krijgt met zijn geld terug! Borgward wil hiermee de verkopen maar ook het imago van betrouwbaar merk verstevigen. In China doet Borgward het goed op de kwaliteitslijstjes:
 5: BMW
4: Porsche
3: BORGWARD
2: Subaru
1: Lexus

Ondertussen schijnt men  bezig te zijn met een al dan niet elektrische/hybride kleinere BX 3, een combi en coupe…. Of en wanneer dat naar Europa (Duitsland?) komt is de vraag.

Zou het dan toch nog goed komen met ons geliefde merk BORGWARD vanuit China ?????

Het zal toch niet zo zijn dat juist nu Borgward flink begint te groeien ,dat een liquiditeitsprobleem weer roet in het eten gooit ?  Vooralsnog worden problemen ontkend en  lijkt het een financieringsprobleem van verdere expansieplannen te zijn.

  

Kijk ook op de website van de Borgward Group AG