In de korte productietijd in Bremen zijn er slechts zo’n 2520 exemplaren van deze grote 6-cilinder limousine gemaakt. De P100 was de eerste Duitse auto met luchtvering, een systeem met balgen die met lucht gevuld worden via een compressor op de krukas. De bedoeling was dat de auto de concurrentie aan zou gaan met de Mercedes 220 en de Opel Kapitan, maar dat lukte volstrekt niet. Zoals dat ook al het geval was met zijn 6-cilinder voorgangers in de jaren vijftig, de Borgward 2400 en de Borgward 2400 Pullman. Na het faillissement van Borgward in 1961 ging de productielijn naar Mexico waar tot 1967 de auto nog geproduceerd werd voor de Zuid-Amerikaanse markt. Niet meer met luchtvering, maar met schroefveren.
De P100 werd en wordt geroemd om zijn vormgeving, interieur en comfort. Het is een bijzondere auto die vanwege zijn zeldzaamheid altijd veel aandacht trekt tijdens klassieker festivals. Toch vallen de prijzen, ondanks de schaarste, op de klassieker markt mee.
Vermogen
100 pk
Cilinderinhoud
2240 ccm
Aandrijving
vierversnellingsbak , volledig gesynchroniseerd, op verzoek