Hansa 1100
Specificaties
Topsnelheid | 90-95 km/h |
Productiejaren | 1934 – 1940 |
Productie aantal | circa 20.000 |
Uitvoeringen | 2-deurs limousine, cabriolet, cabrio-limousine |
Brandstof | Benzine |
Verbruik | 9 L / 100km (snelweg), 10 L / 100km (normaal) |
Vermogen | maximaal – 28pk/3800rpm, continue – 27pk/3600rpm |
Cilinderinhoud | 1088 ccm |
Aandrijving | 4 versn. + 1 achteruit, III en IV gesynchroniseerd Verh. : I – 3,79, II – 2,37, III – 1,54, IV – 1,00, achteruit – 4,64 |
Aantal cilinders | 4 |
Type | 4-takt Kopklepper |
Lengte | 4100mm |
Hoogte | 1470mm |
Breedte | 1525mm |
Gewicht | 1020 kg (Limousine) 1000kg (Cabriolet) |
Wielbasis | 2700mm |
Max. toelaatbaar gewicht | vooras: 560 kg (Limousine) 550kg (Cabriolet) achteras: 790 kg (Limousine) 770kg (Cabriolet) |
Spoorbreedte v/a | 220mm |
Draaicirkel | 6,5m |
Wiel/bandenmaat | 5,00-16 of 5,25-16 |
Boring x slag | 65 x 82 mm |
Compressie | 5,8 : 1 |
Tankinhoud | 33 + 5 L |
Motor | 4 liter |
Versnellingsbak | 0,6 liter |
Differentiaal | 2,5 liter |
Carburateur | Solex 26 BFHL |
Accu | Bosch 6V – 60 – 75 Ah |
Dynamo | Bosch RG 90/6 1500 RS3 |
Startmotor | Bosch |
Ontsteking | 1934 – Bosch VE 4 AR 1935-1937 – Bosch VE 4 AS 1938-1940 – Bosch VE 4 BS 144 |
Bougies | Bosch W 175/T1 |
Voorvering | Onafhankelijk met semi-elliptische bladveer |
Achtervering | Onafhankelijk met semi-elliptische bladveer |
Remmen | ATE Lockheed hydraulisch op alle wielen Handrem op de achterwielen |
Schokbrekers | Hydraulisch |